GAMES

         

Why we play



  • Epic meaning
  • Social fabric
  • Blissful productivity
  • Urgent optimism











Wij geloven erin dat het publiek, ondergedompeld en aangejaagd door de verhaal-ervaring,binnen de veiligheid van de simulatie kan experimenteren met verschillende scenario’s , strategieën en gedrag. Wij geloven daarom erin dat je, om tot gedragsverandering te komen, het publiek geen kennis moet geven, maar een ervaring. Het spelen vindt bij Little Wotan altijd plaats binnen een theatrale ‘live’ ervaring. Game- researcher Jane McGonigal geeft 4 redenen waarom we meer moeten gamen om de wereld te redden’:

Urgent optimism
Als we spelen  ervaren we ‘urgent optimisme’; zie dit als extreme zelfmotivatie. Als we spelen geloven we altijd dat een ‘epische overwinning’ mogelijk is en dat het altijd de moeite waard is te proberen en NU te proberen.

Social fabric
Als we spelen, zijn we virtuoos in het weven van een strak sociaal weefsel; We kunnen samenwerken! We houden meer van mensen nadat we een spel met ze gespeeld hebben (zelfs al ze ons verslagen hebben). Dit komt omdat het veel vertrouwen kost om een spel met iemand te spelen. En dus creëert het samen spelen van een spel vertrouwen en verbondenheid.

Blissfull productivity
We zijn gelukkiger als we betrokken aan het werk zijn dan wanneer we zomaar wat rondhangen. We weten dat we, als mens, zijn geoptimaliseerd om moeilijk en zinvol werk te doen.

Epic meaning
We houden ervan om een onderdeel te zijn van, en bij te dragen aan een groot betekenisvol verhaal

Anders gezegd
Het spelen van (serious) games helpt ons bij het:

  • Omgaan met complexiteit
  • Creëren van een gedeelde taal
  • Creativiteit stimuleren
  • Creëren van consensus door wederzijds begrip
  • Stimuleren van engagement
  • Extreme zelfmotivatie
  • Geven/ vinden van betekenis





PARSIFAL PLAYINGFIELDS

         
To win the game, you have to Change the game


  • Game-opera
  • Operadagen Rotterdam. 2015, 2016



How it all started
De fascinatie voor games ontstond toen we voor de Operadagen Rotterdam in 2015 en 2016 ‘Parsifal Playingfields’ maakten.  In het originele Parsifal-verhaal wacht een gemeenschap in crisis op een verlosser, een held;  Parsifal... Wij knipten hem uit het script.

‘What if the hero doesn’t show up?’

We zochten naar een consequente vorm waarin ons publiek fysiek de gevolgen moest ervaren van het wegblijven van de held. Samen met de TU Delft ontwikkelden we een game waarin het publiek in de schoenen van de held moest gaan staan en zijn ‘opdracht’ moest uitvoeren. Ze werden zelf de hoofdrolspeler. Ze werden zelf het kunstwerk.

Een game-opera; Een opera met de regels van een spel. Of een spel met de tekens van een opera?


Game Design




Impressie






Parsifal Playingfields  won in 2017 de Mekel Prize, een prijs voor de ‘ most responsable innnovation’ van de TU Delft. De jury was ‘particularly impressed by the wide spectrum of possible applications of this innovation as a way to engage citizens in the grand challenges’


“tell me and I will forget, show me and i will understand, make me experience and I will remember“


(confuscius)








LITTLE WOTAN ©